Tack och hej.

Jag vill bara att alla tankar, alla bekymmer ska rinna av mig.
Rinna ner i brunnen och aldrig mer komma igen.
Jag är trött. De sista dagarna har jag varit mycket trött.
Inte olycklig, bara fundersam. Och trött.

Jag skyllde min trötthet på helgen.
Tills jag insåg, att det nog inte är helgen som till grund till den.
Jag har ju klarat mer än helgen, många gånger tidigare.

Det är så mycket tankar, funderingar som gör mig så trött.
Jag orkar inte.

Det måste ske en förändring.
Jag måste få tillbaka gnistan.
Det får vara slut med saker som bara tar energi av mig.
Den slukar energi, utan att jag får något tillbaka.

Ta och ge.
Faktorer i min omgivning bara tar för tillfället.
Det får vara slut på det nu. Dessa faktorer ska kastas ut med huvudet före.

Ibland är det viktigt att vara egocentrisk.
Det är viktigt att ha sig själv i centrum, utan att tappa bort sin omgivning.
Just nu har jag istället tappat bort mig själv.
Fokuset ligger på min omgivning, inte på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0