Love my life.

Jobbet gick bra.
Jag gjorde min insats. Även om jag inte var i min bästa form.

Dagen gick mini-sakta.
Jag och Jossan garvade lättsamt, garvade hysteriskt, bakfylle-irreterade oss på sviniga kunder och andades avslagen öl på jeans kunder.

Härlig dag.
Ville bara att den skulle vara över.

Så nu sitter jag här med vindruvor cola och kexchoklad.
Jag toppar det med massa härliga bloggar.
Lite pirriga sms. Och känslan av den varma kramen som Elin gav mig på jobbet idag då hon dök in och hälsade påvägen tillbaka till Oslo.

Livet är allt bra underligt ibland.
Jag borde ha feting ångest för en hyffsad men välidigt blöt utekväll med diverse fylle-misstag.
Istället så kan jag inte låta bli att älska livet mer.

Älskar att jag har en kille som ger mig fjärilar i magen men som egentligen bara orsakar mig problem.
Älskar att jag antagligen utstrålar någon slags sexighet då dunder fina killar råraggar på mig på krogen/jobbet.
Älskar att min bästa vän hoppar av i farten påvägen tillbaka till Oslo bara för att krama sönder mig.
Älskar att jag festar loss järnet i Karlstad nuförtiden.
Älskar att jag har ett jobb som jag älskar och som inte bara ger mig en inkomst utan dessutom nya bästa värsta vänner.
Älskar att människor i den här staden är så fruktansvärt öppna och hjärtliga.
Älskar att hela tiden lära känna nya ansikten, ansikten som inte försvinner från näthinnan i första taget.
Älskar att fantisera om min framtida lägenhet inredning och nya kläder.

Åhå vad jag älskar mitt liv idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0