Bubbel.

Idag hade ju jag tänkt att shoppa lös lite. Skorna bland annat.
Och lite annat jag klurat och klämt lite på staden.

Men sen kom jag på, "nej, jag orkar fan inte".
Jag ska vara barnvakt vid fyra snåret.
Och fram tills dess ska jag små snusa lite.
Pilla med datorn. Kolla på Oprah. Dricka kaffe. Och röka.

Så jävla skönt att ta snabba beslut ibland.
I love it.


Förresten har jag blivit dunder inspirerad av att utveckla mitt diktande.
Bilder gör mycket. Kanske inte allt, men mycket.
En bra bild kan inspirera till en bra dikt.
Sen måste det finnas någon slags känslomässig koppling till bilden också.
Hur som haver, så har jag letat "bra-inspirations-dikt-bilder" idag.
Det bubblar i mig! Av inspiration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0