Brunch.

Påtal om brunch - som jag tidigare ikväll nämnde.
Jag uppskattar mat man kan plocka med.
Ni vet, mat man kan sitta och plocka med i flera timmar!
Jag tänker tillbaka på min sista kväll med Maria i Borås.
Vi köpte tusen ostar, kex, lufttorkad skinka, gjorde tomat i ugn med getost.
Drack massa rött vin. Åt oliver. Och satt och plocka i flera timmar.
I love it!

Samma känsla med brunch.
Tänk dig att du sitter med några av dina bästa vänner.
Vid ett stort bord, med varsin filt, i första vårsolen.
Ni har gjort en helkväll kvällen innan och är alla bakfylle fnittriga.
På bordet finns alla möjliga exotiska frukter. Grönsaker.
Stekt ägg, bacon, alla världens pålägg, ostar, kex.
Till detta nybakat bröd och starkt kaffe.
Tänk att sitta där, tillsammans med dina.
Garva, snacka skit, röka, dricka åtskilliga liter med kaffe,
och plocka. Bara plocka med all mat.

Vem kan inte älska brunch?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0