TEXT

Jag lär mig aldrig.
Dödstrött vid nio-tiden.
Vrålpigg vid nollnoll-tiden.
Jahopp.


Idag har jag signat kontrakt för nya lägenheten.
Det är inte mitt drömboende.
Men den har fyra väggar och tak.
Och faktiskt ett ganska fint kök.
Sen att jag kan spy på golvet (ok, riktigt så illa var det inte insåg jag idag), är en annan femma.
Men jag är nöjd. Det känns bra.
Jag får jobba vidare helt enkelt.
Men som sagt, om ni känner nån.
Eller känner nån som känner nån.
Som vill bli av med sin fina, billiga etta i Karlstad
- så ring mig! (0705-177553)


Jag har också vågat vägra vädret,
och promenerat mig fram idag.
Alla utbrister: "åååh! Snööö!".
Medan jag suckar och tänker: "åh nej!".
När första flingorna dalar ner från skyn,
så innebär det regn, rusk och blask fram till mars.
Det innebär också tråkiga skor, för varma jackor och blött hår.
Jag har hellre en fin, solig och kylig höst ändra fram till vårkvisten.
Vill jag ha snö, så åker jag dit snön finns!
Och lattjar i en rolig skidbacke i en vecka.

Förutom signa kontrakt och promenerat mig fram,
har jag också köpt skinnbrallorna.
Även idag så kände jag (som alla andra gånger jag testar skinnbrallor) att:
"Va det här så snyggt egentligen...?" och känner mig som en mc-knutte.
Men likförbannat så trånar jag efter ett par redan samma dag som jag provat ett par. Så idag förbisåg jag min magkänsla. Och det känns bra.
För det är djääävulskt snyggt.
Jag fick även med mig en klänning från jobbet.

Jag!? I klänning!? Ni hörde rätt.
Den är väldigt speciell. Tubtopp, med sammet över brösten.
Och tre transparanta lager i kulörterna svart, mörkgrå och ljusljusgrå.
Den är speciell. Tuff men ändå söt.
Precis som jag, speciell! Tuff men söt.

Invigning på lördag?
Klänningen, brallorna, hård sminking, ruffsigt hår, massa smycken och heels?
Suger på den.

Hamna också ett par tights i påsen. Även dom från jobbet.
Ett par batik tights.
Vrålsnygga. Kräkningsfula tyckte alla utom Magnus.
Men jag ska visa dom! Batik tights är hett!


Imorn blir det jobb.
Sen blir det välbehövlig catch-up time med fina Vicky.
Längtar!

Hörs. Sov gott.
S.K

P.S varför heter alla i min närhet just nu Viktoria eller Johan? SJUKT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0