LÖRDAG!

Lördag:

Jobb, klev innanför dörrn vid 19-tiden.
La mig på soffan. Ringde Vicky "HÄNG MED UUUUUT?!".
Hon tacka nej. Jag funderade om en deg passade bättre och om jag på allvar faktiskt skulle bojkotta halloween, vilket jag planerat hela tiden.
Ringde J - inget svar. Ringde Vicky 2 - "HALLOWEEEN FEST! KOM HIT!".
Sagt och gjort.
Klockan var då 20.00 och pizzan hade precis levererats (jag och Emil var ensamma hemma).
Satte i mig den och kände klädångesten krypa fram.
PANIK! Maskeradpartaj och jag har ingen outfit styrd!
I klä-ut-lådan (som jag inte ens visste fanns) började det rivas.
Kl 21.10 (missade precis bussen) hade jag styrt en pirat-outfit som jag faktiskt var mer än nöjd med.
Och dessutom fixat till mig lite Gin då jag inte hade styrt nån alkohol (ni vet, bojkottning).
Jag facebookade i en timme, tog bussen till stan, taxi till Norrstrand.
Fullt ös medvetslös! Alla var så snygga så jag fick spader.
Alltifrån trasdocka, Alv (Legolas i Sagan om Ringen - Jacob, vem annars?), Mumie, två Nördar och mycket mer.
Taxi var nästan fullkomligt omöjligt att få tag i.
Ner mot staden där jag följde med en fin vän till Nöjes istället för Koriander.
"Varför inte?" och tänkte genast på den fina gentjänsten hon blir skyldig då jag avskyr Nöjes och älskar Koriander.
Men, Nöjes var bra. Fast bara med tanke på omständigheterna. Fanns en ramp på scenen, där skejtade massa snyggon. Glyste mest på dom faktiskt.
Kvällen slutar på torget då jag inser att jag missat sista bussen, fixar en sängplats, hoppar in i en taxi och gör slut på kvällen.


Detaljerna där imellan är många. iiiihhh
Men jävlar vad sköj jad hade ändå.
All min tacksamhet till Vicky, Jacob, Simon + många fler som alltid får mig att garva.


Det var min lördag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0