Jag är.

Jag är ledig.
Jag ler.
Jag väntar på besök av mammi, Thordan och mormor.
Jag kommer att luncha, göra IKEA och få en fraktlass med blåmusslor.
Jag är trött.
Jag borde hoppa in i duschen och i kläder.
Jag längtar tills ikväll då jag ska bjussa på blåmusslorna i vitvinsås till dom bästa.
Jag ska också dricka ett eller tre glas vin och njuta av fina vänner.

Men första ska jag krypa ännu längre ner under täcket.
Låta ögonen vila i fem minuter.
Innan dagen rivstartar.


Det är faktiskt okej att fortfarande ligga i sängen när klockan är 14 när man är ledig.
Det är faktiskt inte okej att man haft tvätt-tid sen 07 imorse när man är ledig.

Rivstart, om fem.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0