Kärlek som den borde vara.

Du lägger din kind mot min,
det sträva, mjuka river mot min lena hud.
Din värme tinar upp min kropp,
sakta tänds en låga i mig.
Det brinner.

Jag sjunker, jag druknar.
Du tittar på mig och jag tappar fästet,
faller in i en värld jag inte trodde fanns.
Du håller min hand, är med mig i fallet,
tillsammans faller vi till en plats där bara vi två finns.

Våra kropper ligger tätt intill,
insnärjade i varandra likt ett trassel.
Du sjunker in i mig och vi blir till en,
två individer, två själar sakta blir till en.

Drömmen om guld och gröna skogar väcks av det mjuka,
en kyss du kysser så ömt.
Heser godmorgon med  en god morgon i rösten,
du tittar, ler, jag smälter, jag minns.
Kaffedoften når min näsa,
vi kivas, fnittrar, busar.
Dina läppar möter mina, gång på gång

Lyckoruset rusar genom min kropp,
jag kan skatta mig som den lyckligaste ögat kan nå,
och bortom det, bortom allt är jag lyckligast...

..som har dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0