For the last time

Nu sitter jag här igen. Inte bara framför en dator, utan på bibblan.
Hela det här stället skriker ångest. Som ett jävla fett moln.
Som en mjölkig dimma.
Ni fattar. Ångest.

Tanken slår mig att det är sista gången jag sitter i dessa lokaler och tenta pluggar.
Nästan så det känns hårt i hjärtat.
Vill inte flytta från Borås. Inte nu. Jag har det ju bra här.
Skolan rullar på. Vännerna finns här. Mitt jobb som jag älskar mest av allt.
Sen flyttar jag ifrån något annat också. Som jag inte vill flytta ifrån.
Inte nu. Inte idag.

Men Jönköping kallar i höst.
Jag Becca Fjällen och Jojsie. I en femma. I Jönköping.
Kommer bli grymt. Kommer bli tufft. Kommer va det bästa jag gjort.
Men, ändå känns det hårt.

Fuck mina tankar idag alltså. Snurr snurr snurr.
Och så känns plugget helt hopplöst. Är det för lite eller för mycket att banka in?
Är det en lätt eller svår tenta? Känns som allt är i svart eller vitt. Antigen eller.
Och jag vet inte vart jag ska börja. Om jag ens ska börja?


Vi hörs senare.
Håll tummarna för ett piggare, klarare och vackrare Stina då.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0