Summa Kardemumma.

Summera dagen. Känns som en ganska dessa inlägg börjar att bli rutin.
Har bara inte orken just nu att inspirera med andra inlägg, såsom kläder, fina ting, bilder, inspiration eller filosofiska inlägg om livet. Bloggen har en torka. Jag har en torka. Allt känns allmänt grått och trist i mitt liv nu.
Ingen söt gosse som glädjer. Ingen klädinspiration. Inget att klaga på som upprör. Inte ens en sol som skiner.
Hopplöst.

Kardemumman av dagen är i alla fall:
Startade dagen med sushi med H, J och P. Vilken härlig frukost/brunch/lunch. Åt för pengar jag inte har.
Gick och bytte mina röda converse som jag fick i julklapp (bara till och inse, jag är en ingen färgstark person.) till ett par nike sneakers. Beige/vita med nikemärket i guld. Lite mönsterstruktur i tyget också. Väldigt vackra! Sitter och små sneglar på dom och känner att de banne mig ska användas tills de ramlar isär. För de så fina.
Sedan sa jag hej på jobbet, utförde lite ärenden, blev deppig, skolkade från skolan, gick hem och la mig och läste bok.
Jojsie kom och hälsade på mig. Vi gick och köpte thaimat som jag fick bli skyldig henne då kontot nästan ekar tomt.
Sen dess har vi hängt i soffan. Jojsie somnade. Jag kollade House. Testade mina nya skor. Och nu är nu.

Booring dag. Jag vill ha fart och fläkt. Jag vill ha bruna ben, häng i parken, dricka öl och kisa i solglasögon. Jag vill ha sommar. Hitta drömkollektivlägenheten i Jönkping dit kosan styr i höst. Eller en gosse att pilla i håret. Eller ge mig i alla fall fint väder imorgon, en kaffe på Viskan och att jag får lägga blicken på en snygging i skolan. 
Det är väl inte för mycket begärt? Det tycker jag inte.

S.K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0