Love som i Love.

På kvällskvisten orkade jag i alla fall med Sophiebruttan till Maxi för att köpa godis. Hon besvarade min bön till gudarna. Efter det umgicks vi lite i soffan till en del tv-tittande.
Hon är sjukt fin den där Sophie. Vi tänker mycket lika. Sjukligt lika. Men ibland totalt annorlunda. Som killar, aldrig har jag stött på en tjej som har samma sorts "stil" som mig. Däremot har vi helt annorlunda godissmak. En tjej som jag i timmar kan diskutera onödiga, eller ibland, livsviktiga ting. Hon är lite som jag. Överanalyserar tills man faller ihop av skratt och säger "nej, nu får vi fan ta och ge oss!".

Fast det är på sätt och vis tur att alla mina vänner inte är som Sophie.
Då skulle hela livet bli en stor enda diskussion om hon i top model ser skandinavisk-blond-tjej-med-blå-ögon ut, eller är hon en typisk surf-havsvatten-i-håret-tjej?!  Livsviktiga ting.
Men hon är söt den där proppen, Soffiproppen, världens snällaste. Och det säger jag bara inte för att, utan för att det är tjejen som frågar "ska jag ta nåt åt dig? men här, jag kan bära den där jätte tunga väskan åt dig!" när hon själv har ett bagage på ett ton medan jag går där med en enda liten fjutt väska.

Du livar upp mitt liv Proppen.
Fian - kärlek till dig ikväll.



Proppen & Jag.
En bild tagen i stundens hetta. Ren vodka shot med salt och lime. Oh yes, den sved.




Ps. Kärlek även till Jojsie och Fjällen som jag dissade ikväll på grund av trötthet. Men jag älskar er. Det vet ni. Och bra jobbat skrotnisse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0