De 10 budorden.

Lite regler.

1. Gör spontana grejer. Det kan visa sig bli lyckade tillfällen.

2. Gör aldrig spontana grejer om du inte är förberedd. Det vill säga, sätt på dig en svart klänning och höga klackar, som alltid fungerar, sätt inte på dig din pappas gamla flanellskjorta, tights och converse.

3. Bros before hos. Alltid. Alltid. Forever.

4. Träffar du Han. Säg aldrig vad du tycker eller vill. Säg det han vill höra. End of discussion.

5. Slarva inte bort ditt kort så du måste bli bjuden på allt, och med andra ord har en gentjänst på den där ölen/drinken/shoten/vinet eller alltihopp tills nästa gång.

6. Svara alltid i telefon om dina bästa kompisar ringer mitt i natten. Mitt i natten innebär alltid akut.

7. Träffa aldrig din favorit-mode-bloggerska på krogen iförd en flanell skjorta från 70-talet. Please, don't.

8. Om du harsjuhundrasjuttielva skor att välja på, och tror att kvällen innebär film-mys-häng, sätt på guds skull på dig HELA skor, inte dom som närsomhelst går sönder såfort du tar ett steg för mycket.

9. Ha alltid en backup-plan. Alltid. Oavsett vad. Så ha alltid en backup-plan. Man vet aldrig vad kvällen leder till.

10. Ha alltid pengar med dig så kvällen i varje fall leder till en god kebab, inte till en desperat, ensam, patetisk och HUNGRIG kväll.

God natt.

Ps. JA! Jag blev bortförd. I flanellskjorta och trasiga skor. Och trodde kvällen bestod av mys och häng, inte vin/shot/öl och utgång. JA! Jag blev bjuden, HELA, kvällen. JA! Jag träffa mode-bloggerskan (Petra ako Shecity) iförd flanellskorta! JA! Jag sa det jag ville säga, inte det Han ville höra. JA! Jag ringde mina kompisar, desperat, för att fråga "får jag ringa Han.... Igen?!". JA! Jag har är ensam, desperat och HUNGRIG.   Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0