Idag. Igår. För ett år sen..

Igår var klart en av de bästa kvällarna i mitt liv.
På många sätt.
Många olika vis.

För exakt ett år sen, igår. Jobbade jag.
Precis som igår.
Jobbet jobbades klart igår.
Men pencillin i kroppen drog jag mig hemåt.
Åt kvarliggande tacos med grannen.

Plötsligt! Från ingenstans känner jag att det drar lite i öltarmen. Jorå, ni hörde rätt. En sån har faktiskt jag.
Ringde runt. Jojsie hade damp och var skit uttråkad, sällan sen att banga.
Fjällen lika så. Jag ringde tur(k)-gubben med öl. Svisch så hade vi ölen.
Sista minuten öl smakar alltid bäst. Trion var ännu en gång samlad. Det var länge sen sist, och vi flamsa, tramsa och skrattade precis åt allt som rörde sig. Precis som det ska vara. Jag tittar på mina fina vänner, blir varm i hjärtat. Bokstavligt talat varm i hjärtat. Inget poetiskt trams, utan varm, i hjärtat.

Nu fattades bara ett gott pojkgäng.
Minst sagt, vid åtta tiden ramla dom in. Pojkarna.
Linus och Mats, och två barndomskamrater till Limpan. Det hävdes öl. Det blev allsång. Youtube, alltid en vinnare.
Linus lärde oss också världens längsta snappsvis. Stämningen var på topp.

Då minns jag! Där jag sitter på golvet, tittar ut på sällskapet och blir varm i kroppen av kärlek.
Jag trivs. Jag smuttar på ölen. Ler. Skrattar åt Mats dåliga sex skämt.
Då, faller det ner i skallen på mig.
För exakt ett år sen. Satt vi här. På exakt samma ställe. Med en öl i handen. Och har sen den dagen minnts den kvällen som den bästa kvällen, någonsin. Bästa festen. Bästa sällskapet. Roligaste kvällen.
Vi har i timmar sen den kvällen, för ett år sen, pratat och minnts den kvällen. Skrattat. Hånat. Och blivit varma av kärlek. "åååhh! minns du den kvällen?! den va så perfekt!" - är jag inte ensam om att sagt.

Kvällen för ett år sen träffade vi ett killgäng som det skulle visa sig att vi skulle tillbringa många härliga och onyktra kvällar tillsammans med.
Kvällen för ett år sen var även Jossan, Elin och Sara på besök. Igår hade vi istället andra barndomskamrater vid vår sida, men den här gången från grabbarnas sida.
Kvällen för ett år sen var Fredrik med i sällskapet, en okänd granne från sjätte våningen. Igår hade vi istället Mirjam, en okänd granne från första våningen.
Kvällen för ett år sen luktade vår i luften. Igår hade vi istället snöstorm utan dess lika.
Kvällen för ett år sen bjöd på allsång i form av Lasse Berghagen. Igår hade vi istället allsång till Oasis, trots bittra miner från allsångsledaren Linus Johansson.
Kvällen för ett år sen tappade vi ut rödvin på mitt golv, fläckarna är en i dag bevis. Igår hade vi istället sönder min matta, som vi spillde öl på.
Kvällen för ett år sen gick vi på XoY. Igår hade vi istället Vimmel i sikte.
Kvällen för ett år sen kröps det hem från krogen. Igår hade vi istället ställning 'krypande' påvägen till krogen.

Förra året är en sjuk historia som kräver censur. Det enda jag kan säga för att förklara kvällen och tillfresställa er nyfikenhet är att jag kröp hem från XoY.
Även igår finns en hel del censur. Men det är det fina. Att vi alla kan minnas. Blir varma. Rysa. Säga: "åååh, minns du den kvällen?!". För ingen kan någonsin ta ifrån mig mina minnen av de här kvällarna, de här människorna, mina vänner.
Utan Helen och Jojsie skulle mitt liv inte vara ens i närheten lika underbart som det är idag, som det var igår, som det var för ett år sen.


Tack pojkar för ännu en fin kväll.
Tack tjejer för att ni finns. Inga ord kan beskriva min kärlek till er.


- varm i hjärtat.

Stina Koskijev.



2008.02.21

Fest hos Stina.
Ett år sen, i bilder.











Kommentarer
Postat av: Fjällen

:D

2009-02-22 @ 17:20:23
Postat av: jojsie

jävligt nice.

2009-02-23 @ 13:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0