SJUTUSENSAMTALSENARE!

Nu är jag i Borås.
För att fixa och trixa med det sista.
Jag har en meterslång lista på saker som ska göras.

Dagen började hos tandläkaren.
Drog min andra visdomstand.

Efter att jag sovit bort lite smärta,
så satte dagen igång.

Jag har ringt försäkringsbolag, föräkringskassan,
hyresvärd, sökt typ 10 jobb, adressändrat,
pratat med skattemyndigheten, högskolan i borås,
bråkat med min kinesgranne på knakig kines-engelska (på telefon!),
och minst hundra grejer till.

Är helt slut.
Suttit i telefon/framför datorn sen halv elva.
Nu får det vara nog.
Och jag har lyckats bocka en hel del på listan.
Nu återstår massa ärenden imorgon.
Och packa packa packa, förstås.

Smärtan dunkar nu.
Sömn gör nog saken bättre.


Sa jag förresten att jag ska på en slags jobb intervju på måndag?
I Göteborg. Är bara en tillsvidare-projekt-grej. Men, bättre än inget!
Och på JC i femmanhuset dessutom! Håll tummarna.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0