0 %

Jag undrar varför arbetslösheten i Sverige är så hög?
Den borde vara jätte låg.
Om man tänker på x antal gånger man blir kopplad hos en telefonist innan man hamnar hos rätt person.
Jag ringde polisen för en fråga angående pass.
Efter tre samtal och säkert 10 omkopplingar hamnade jag hos någon som kunde svara på min fråga.
Jag ringde försäkringskassan för en fråga angående bostadsbidrag.
Efter två samtal och säkert 8 omkopplingar hamnade jag hos någon som kunde svara på min fråga.

Personerna sitter tysta i luren tills jag förklarat min ärende klart och svarar: "jag kopplar dig vidare".

Tack vare dessa telefonister - vars jobb är att lyssna och svara: "jag kopplar dig vidare", borde arbetslösheten i Sverige ligga på närmare 0 %.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0