Inte av vänskap, av kärlek.

Ja. Nej. Ja. Ja. JA... Nej. Ja. Nej. Ja?
Tankarna snurrar.
Jag har sen länge tappat insikten om verkligheten.
Ute, inne, bakom, framför, upp eller ner. Kallt eller varmt.

Du smyger upp som en gestalt.
Jag fryser till is.
Nej. Ja. JA... Nej. Ja?
Jag känner hur magen kniper till.
Inte av kyla, av värme. Inte av vänskap, av kärlek.

Sekund blir till minut. Minut blir till timme.
Du är kvar.
Ja. Nej? Ja. Ja. Nej. Nej. Nej. JA..
Stanna, gå, försvinn, kom tillbaka.

En känsla finns där, inom mig.
Den växer.
Ja. Nej. JA. Nej. Nej. Nej.
Rädsla, det växer, blir starkare.
Kommer jag förlora? Dig. Mig. Oss.

Jag vill. Vill inte. Vill inte. Vill.
Ha dig här.
Nära. På ett vis du aldrig kan förstå.
Ja. Ja. JA. Jag vill.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0