Autumn 2008



Koskijev listar höstnytt.


Utanpå: Skinnjackan är en klassiker som alltid kommer funka. Men jag har även funnit kärlek bland kavajer, stora, lite längre o raka. Jag letar hysteriskt efter en grå som jag vet ska finnas på h&m.
När kylan sen infinner sig kommer jag försöka att inköpa en stor varm dunjacka av märket fjällräven.

Upptill: Den här koftan från Acne, fast i beigt, har jag fått ett öga för. Allt som är stickat o går i färgerna beige o svart. Gråa koftar o jag är ingen bra kombo, men ack så fint på andra.
Under koftan tänker jag: stora t.shirts med eller utan tryck, pösiga linnen med knappar o mycket bas i färgerna svart och vitt.

Nedtill: Jag har precis inhandlat ett par svarta, tajta, slitna jeans från märket Crocker som jag är ruskigt nöjd med. Så ett par svarta slitna jeans är att rekomendera. Förutom de skulle jag satsa på liknande kostymbraller i morotsmodellen som acnes på bilden. Kommer öven strutta runt i sönderklippta tights en hel del...

Skor: Converse är min stora kärlek. Helt vita så länge vädret tillåter, sen går jag över till min svarta.
När den riktiga slaskhösten intar satsar jag på kängor med snörning. Hittade ett par hos DonDonna jag ska slå till på.

Accessoar: Har precis blivit hattägare. Den kommer jag köra stenhårt på. Annars blir de massa armband i alla möjliga kulörer och former. Ska inhandla massa ringar att sätta på fingarna oxå. Så kommer jag givetsvis satsa på min nya oranga klocka från Triwa.
Jag kommer även köra på bustier o andra fina spets bh's under stora t.shirts. Gillar de heta sexiga när bh'n syns lite o piffar upp.

Väska: Är ingen väskperson. Har inhandlat en svart härlig med axelband från Friis o co. Allt med axelband är välkommet.

På fest: Kommer jag satsa på att hitta en svart klänning med tuffare detaljer såsom dragkedjor eller knappar. Till detta kommer jag använda spets på benen i form av tights, mörk sminking (brun, plommon, svart), ruffsigt hår (med eller utan hatt), neutrala läppar.

Festskor: Jag är ingen högklackad person. Men dessa på bilden från DinSko infinner jag stort hopp i. Helst av allt skulle jag villa ha dessa från Hope...
Annars har jag fått ett ryck o kan tänka mig rosa, lite roligare klackar på festen. Lyfter vilken svart outfit som helst. Denna inspiration har jag fått av Carrie Bradshaw o hennes rosa Christian Louboutin.

Kommentarer
Postat av: missMe

sådär ja, nu har jag kommit ikapp mig :-D

tror inte vi ses innan du åker. men jag hoppas du får en underbar helg så ses vi i skolan nästa vecka. puss å smek

2008-09-04 @ 22:21:13
URL: http://parschi.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0