Dagbok

Jag förvarnar för onödigt babbel om gårdagen redan nu. Detta blir ett klassiskt dagboksinlägg.

Min kära vän Josefine ställde in sina planer på distans pluggande i Borås i sista minuten. Jag är inte förvånad någonstans. Det är så hon funkar. Nya ideér som ploppar upp i skallen likt ett barn som blåser såpbubblor.
Hennes nya plan är en utbildning i Sthlm, där hon är bosatt, istället. Jag skrattar gott åt hennes tokiga påhitt. Hon är underbar.

Efter skolan igår, som var en väldigt intressant föreläsning inom Inköp, så drog vi o åt sushi. Lyxade till det lite inför helgen. Jobbade gjorde jag därefter, jag var i mitt esse o inser varje gång hur mycket jag älskar det där stället, o de där människorna. Mucho mucho kärlek till er tjejer!
Träffade världens sötaste par, riktig mormor/morfar par. Vi gick runt o kikade på kläder åt herren i sällskapet. De berättade om deras stuga på kusten. Jag förklarade material o tvättråd. Vi skrattade o skojade. Det slutar med att jag o damen beslutar oss för att kidnappa JC's nya frontfigur, o snygging, Adrian Grenier.
De köpte aldrig nåt. De skulle hem o smälta all information. Men frågade flera gånger när jag brukar jobba.
Detta är ett gott exempel på när jag känner att jag älskar mitt jobb, o lyckas riktigt bra. De bästa kunderna är kunder som ibland inte köper nåt. Utan förgyller min dag på ett eller annat sätt. De kommer komma tillbaka, det är jag hundra procent säker på. O de kommer fråga efter mig. O de spelar ingen roll vad eller hur mycket de handlar för då, utan känslan av att jag lyckats bygga upp ett fortroende till dem. Jag älskar mitt jobb. O jag ville bara adoptera dom båda två.

Efter jobbet gick jag raka vägen hem (bortsett från ett besök på systemet) o la mig raklång på rygg i sängen o vilade min stackars arma rygg. Sen blev det bråttom. O jag frågar mig själv varje gång, vart i helvete tar tiden vägen? Helt plötsligt sticker klockan iväg o allt blir jätte stressigt. Detta fenomen inträffar varje gång man ska ut o röra på rumpan o dricka öl.
Vidare till Helen. Hade inga kläder rena. Det blev min trasiga svarta t.shirt, under den min svarta spets bh (som skymtades), till det lacktights, sotiga ögon o spikrakt hår. - jag blev nöjd. Temat för kvällen var lack, läder o hål. Då vi alla hade skinn, lack o hål av något slag. Peder - the man, kom förbi o blev ett med sällskapet. Vidare till Petter - the man 2. Därefter vidare till krogen, efter diverse annat besök av folk.
Jag o Helen var i våra bästa skepnad o dansade loss tordentligt illsammans med Peder på dansgolvet. Så rent ut sagt jävla roligt!

Kvällen slutade med picnic på en bänk tillsammans med några norskar, spanjorer o araber. En helt perfekt efterfest o avslutning på kvällen.
Helgen ska spenderas i Borås. En riktig mysarhelg ska detta bli. Förutom jobb så är planen att driva omkring i min lägenhet. Läsa Cover, som jag nyss köpte på Pressbyrån på min o Helens "säga-hejdå-dejt" innan hon drog till sin Knodd i Köping. Titta på allt värdelöst att se på tv. Kedjeröka o äta nötter.

En summering av underbara gårdagen o mina planer för helgen, dvs ingenting.
Pussar från Koskijev i Borås.




Snyggingen Adrian Grenier - mitt o den gamla damens kidnappingsobjekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0