Smoke

Jag röker. Det började jag med när jag var 15 år. Fast inte på heltid då. Jag erkännde mig själv som rökare i slutet av tvåan på gymnasiet. Då rökte jag Marlboro Red, men bytte ganska fort till Menthol. Sen dess har jag vart fast.
Jag har försökt slutat. Det ska gudarna veta. Har vart utan cigg i 2 veckor, då o då. Inte end dag mer.

Ibland, ganska ofta, så frågar folk mig varför jag inte slutar. Eller oftast så uppmanar dom mig att sluta. De säger "sluta röka! Det är äckligt/farligt/luktar illa!".
Men, jag gillar att röka. Jag älskar att va rökare. Att börja dagen, påväg till skola/jobb o ta en god ciggarett. Efter maten, eller innan man ska sova. De är de bästa ciggaretterna! Eller efter första klunken ur ölen. Eller till kaffet.
På uteserveringen eller under reklampausen. Då röker man.

Problemet är inte att det är svårt att sluta. Problemet är att det är lättare att börja.
Jag tycker om att röka. Det är inte svårare än så.



Kate får mig röksugen o vilja klippa lugg.

Kommentarer
Postat av: missMe

oooh du får mig röksugen för sjutton ;-o

2008-09-04 @ 22:07:17
URL: http://parschi.blogg.se.
Postat av: Stina svarar:



missMe: Hihi - rök då din uggla! Det ska jag! Ska vi vinka till varandra?

2008-09-04 @ 22:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0