Puh.

Streeeesss! Kvart över 12 går jag hemifrån. Går o tar ut pengar. Går till skolan. Köper böcker. Går in till stan. Driver omkring på H&M Herr. Testar 7 tröjer. Köper en vi t.shirt och ett armband. Går in på Intersport, köper mina favoritbas tröjer som jag alltid klipper o klistrar med (2 för 100 kr! Fynd!). Ser min dröm ziptröja som jag letat efter i flera år. En svart Adidas med guld ränder på ärmarna och guld Adidas märke bak. Såklart ingen i min size kvar. Expediten ringer Knalleland (köcentrum en bit utanför stan), de har den! Jag överväger när klockan redan är kvart äver 13. Men hoppar på bussen.
O nu kom jag precis innanför dörren. Jag har hunnit spendera 1100 kr, hunnit fram o tillbaks till Knalleland på 30 min (en prestige för er som inte kan Borås!) o små shoppat på stan i lugn takt. Allt detta på mindre än 2 timmar.

Jag är nöjd. Riktigt nöjd. Sitter o väntar på att klockan ska bli 6 minuter över 14 så jag kan köpa mig en biljett hem. Tvätten ska tvättas. Golven ska dammsugas. Kläderna ska packas.
Sen ska jag klippa o klistra me t.shirtsen så ni får se, o visa min finfina Adidas tröja som jag är överlycklig för!

Puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0