Min stil.

Min stil.
Jag känner mig så jävla less på den. På nåt vis.
Alla definerar mig som "rockig", vadå rockig? Jag är fan inte rock.
Tuff kanske, men jag går ju inte runt me olika band t.shirts, leopard sjalar runt benen och boots.
Inte nåt emot den stilen. Jag älskar den. Men den är inte jag. Jag är inte rockig.

Jag har den senaste veckan försökt och få fram vad jag är, och vad jag vill ändra på.
För jag är ett nytt jag. Det har skett många förändringar i mitt liv de sista månaderna. Och med en personlighetsförändring som innebär att man växer som person innebär en kompletering med att man växer med sin stil.

Jag gillar trasiga kläder. Alltid gjort. Trasiga jeans. Klippta t.shirts. Mycket bas. Mycket svart och vitt.
Har aldrig varit någon större favorit av halsband. Men det är jag otroligt sugen på just nu. Långa halsband. Gärna med en rosett, i silver eller guld. Långa trassliga halsband, lagar på lager. I och med mycket bas så känns det naturligt att satsa lite mer på smycken för att piffa till det. Detta är nummer i ett i förändring Stina, mer smycken!
Mer ringar, coola snygga ringar. Kommer dock inte släppa mina armband eller klocka. Den linjen fortsätter jag på.
Samma sak med örhängen som jag precis börjat använda flitigt. Gärna stora, utstickande. Fjädrar o dylikt.

Nummer två  är skor. Jag har alltid gliditi i converse. Kommer fortsätta med det. Fast inte jämt. Just nu känner jag mig lite för "manlig" i sneakers på något konstigt vis. Jag känner att jag behöver "gulla" till mig lite. För att kompletera looken med sneakers.
Jag har även monster cravings behov av wedins stövel med kilklack, look-aliken Minimarket. Jag var inget fan av den skon, jag erkänner. Men Wedins version är perfekt. För mig. För mitt "nyare" jag. Perfekt vardagssko för att "snälla" ner min tuffa stil. Tuffa, men kvinliga. Trasiga jeans, bas upptill, halsband och lite armband på det tillsammans med stöveln.

Jag vill hemskt gärna dessutom ha en fin pälsväst att ha över skinnjackan. Eller till en stickad tröja. Eller över en schyst svart klänning på fest. Pälsväst står högt på listan.
Mer stickat känns behövligt efter en frysande vecka på bibblan som fan inte håller tempen över 18 grader. 

Äh. Fan vad babbel. Undrar om det är nån som orkar läsa allt om mitt babbel om nya jag och nya stil.

Puss.
Från sjuka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0