Gratulerar!

Iförrgårkväll kände jag att min hals var lite irreterad. Mest trött tänkte jag och däcka i säng.
Vaknade igårmorse och trodde att jag skull avlida. Tusen knivar med trubbig egg hade skurit upp hela halsen på mig, kändes det som. Kroppen var lite öm, men eftersom det skulle bli en lång dag på bibblan för att göra klart 3 grupparbeten så pallra jag mig upp, drack litervis med te och drog mig iväg.
Dagen var innehållsrik och lång. Ju mer tiden gick desto mer ont fick jag i kroppen. Jag frös som jag aldrig någonsin frusit. När jag kom inannför dörrn vid halv sju-tiden praktiskt taget ramla jag ihop. Tog tempen, 39,5.
Jag la mig i soffan. Och frös. Jag trodde jag skulle dö. Jag svamla och varje gång jag rörde mig kändes de som jag skulle svimma. Kroppen bar mig inte. Jag svamlade, pratade högt, stönade. Jag frös som jag legat naken på Nordpolen i en vecka, fast jag låg med mysbyxor, långärmat, morgonrock, två täcken och filt.

Antar febern steg till över 40 grader innan jag somna. Kommer inte ihåg sist jag var så febrig och yrig. Snoret bara forsa ner från näsan. Som tur var somna jag gott. När febern börja sjunka under natten fick jag svett/värme-slag.
Vaknade imorse med en behaglig febertemp på 38 grader. Kanske den har höjts lite sen dess, frusit lite i perioder.
Men jag kan inte annat än gratuelera mig själv till att bli dunder sjuk mitt under tenta perioden. Jag har inte tid att vara sjuk. Jag borde i detta nu sitta på bibblan och tenta plugga.
Jävla skit. Jävla vanliga oflyt. Grattis Stina!

Snorigt värre.
S.K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0