RyskaPosten.

Gårdagen.
Efter att jag klippt mitt fina tyg fel i förrgår gick jag och Johanna ner till stan för att köpa mer.
Vi (jag) kånkade hem 30 glasflaskor öl från systemet också. Skrek högt och tydligt i tlf "DET BLIR TREEEDAGAARS I HELGEN!" så alla systemetanställda ej skulle misstänka olovlig utköp.
Det funkade.
Vi knalla hemåt, åt lite sallad och satte igång med mitt sy projekt. Efter 3-4 timmar senare, diverse hysteriska skrattanfall över att tyget luktar fisk (!) så testar jag tightsen (nästan klara) första gången rättvända. Då, upptäcker jag! Att materialet, som är högblankt, låter så jag skulle överrösta en rollig stones konsert när jag rör mig.
Projektet blev nedlagt.

Jag och Johanna begav oss till Helen (som jobbade häcken) där vi fixade oss och börja dricka den ljuva drycken, öl.
Helen snubblar in, senare en Victor titilerad arbetspolare till Helen, Lite senare blev vi våldgästade av ett stort grabbgäng på 10 pers. Finns det hjärterum finns det stjärterum så att säga. Mycket trevliga figurer. Fast priset tas ju av kommentaren från en kille som trodde han raggade på okänd kompis till mig då han säger "skulle du kunna kyssa mig nu?" - eh. Som en slags ryska posten lek verkade han tro att raggning var. Ska tilläggas att min kompis rynkade på näsan och snabbt bytte plats i soffan.

Vidare till THS där det vankades förfest, ths vs ingenjörerna. Var faktiskt en hel del folk. Minglade runt lite där. Hamnade också i ett.. givande? Fint? Bra? Nyttigt?.. samtal med någon. Såhär i ärlightens namn dagen efter minns jag inte så mycket som sades och kan inte säga om samtalet i sig gav något och var positivt, eller om det satte punkt för något som inte ens påbörjats.

Kvällen urartade i alla fall till en mycket trevlig och mysig kväll. Jag var redigt packad, dansade loss lite på XoY, köpte två öl till två kära vänner (som jag inte hittade så det hela slutar med att jag tappar ut hälften i trappan och senare ger bort dom till två manliga bekanter), letade efter mer borttappade vänner, hade ännu ett givande (?) samtal inkluderat mys med någon. Ibland är det konstigt ur kvällar utvecklas. Jag vet ännu inte idag i sanningens namn hur kvällen var. Bra? Dålig? Givande? Den var i alla fall väldigt mysig. And I care. I do. Det är bara så svårt att visa, erkänna, för någon som inte bryr sig. Som kommer såra mig i sista kapitlet. Men jag vill ta risken. Jag orkar inte analysera. Jag vill bara va med dig.

Kvällen avslutades på ett mycket fint vis. Det kändes bra. Vid varsin sida hade jag två av mina finaste vänner. Vi ler tillsammans över kvällen som gått, skrattar över komiska saker som hänt, och det värmer i hjärtat. Vi tre har så kul tillsammans. Det ska vara Vi. I love you! Tack för att ni finns.
Stappla in hos Helen. Åt lite kebab och däckade i säng.
Vaknar av torraste halsen i universum. VATTEN! Johanna pratar i sömnen och utbrister "Vart har ni vart?! Ni bara stormar in här!!" - för jävla goé.

I skrivande minut ligger jag och Johanna i Helens soffa som jobbar häcken. Vi ska väl städa upp lite här. Äta en burgare på McDonalds. Kedjeröka. Och fortsätta garva över gårdagen. I väntan på att Fjällen kommer hem. Ikväll blir det Idol. Och jag ska göra allt för att undvika mitt bombnedslag till lägenhet.

Fin kväll. Fina vänner. Du är fin.
Puss.
S.K - Stajnus Koskenkorva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0