Det är de små sakerna som gör livet.

Det är de små sakerna som gör livet, de små sakerna.

Idag vaknar jag upp sprudlandes glad, trots att jag bauta försovit mig och har lite ont i halsen.
Jag vänder mig om, med ett stort leende på läpparna och somnar om.
Bara sådär. Ingen stress. Inga måsten. Bara somnar om. Lycklig.

Under en längre tid har jag tappat bort mig själv. Mycket omständiga saker som hänt på flera olika plan i mitt liv. Stundtals kändes det som inget skulle lösa sig.
Efter en fin helg i Degerfors har saker som var en tung sten i mitt hjärta, fått vingar och flygit iväg.
Jag har fortfarande en gnagande oros känsla, men det slår mig hela tiden, att det behöver jag ju inte ha?! Allt är ju löst. Alla kruxigheter med familj, vänner men framförallt mig själv är lösta. Borta!
Min mage är bara så van att vara orolig.
Såhär ordnat som mitt liv e just nu, har det aldrig varit.
Jag har lärt känna mig själv. Mina vänner. Min familj.

Jag är rent ut sagt så förbannat lycklig.
Sen finns det en till bidragande orsak till min glädje denna underbara dag.
Censur - men han är fin. Rolig. Lättsam. Say no more.

Och jag behövde det här. Jag förtjänar att vara lite lycklig. Vakna upp och må bra. Vara glad.
De små sakerna här i livet är de man måste ta till sig för att känna lycka.
Ett leende, ett skratt, en kram, soligt väder, sova i nytvättade lakan eller röka direkt efter man borstat tänderna.
Du bestämmer. Vilka små saker du just idag ska lägga märke till som gör dig lycklig.

Lycka.




Låten gör mig lyckligast i världen.
Jag vill sväva fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0