090423

2009-04-23.

Då kommer den lille till världen.
Min bästa vän och hennes kille ska ha barn.
Och jag älskart!
En liten liten varelse ska sättas till världen. Och jag får vara med och dela deras familjelycka på 3.
Med tanke på att jag själv inte har några som helst planer, på barn och familj.
Och att jag tvivlar starkt på att jag ens har en klocka som tickar.
Så är det här ren lycka för mig.
Jag älskar tanken på att min älskade vän som stått ut med mig i ur och skur, och jag med henne, ska få barn.
En liten människa som får hälften från pappa, och hälften från mamma.
Se magen växa, se en liten knodd som skriker, sover, och äter, med stora stora ögon som bara utforskar världen.
Se den lilla knodden le, börja krypa, för att sen vackla sig fram ostadigt på två ben.
Höra hans första ord. Lära han prata. Och svara på tusentals frågor om hur världen fungerar.

Jag ska bli mammas bästa kompis som jämt kommer hem från resor med roliga leksaker och gott godis.
Jag ska bli mammas bästa kompis som jämt kommer och berättar spännande historier om hur världen ser ut.
Jag ska bli mammas bästa kompis som jämt kommer och vill leka i flera timmar i lekparken.

Jag ska få vara med från början. Se lillkillen växa upp.
För mig är det kärlek.
Jag känner redan en stark kärlek för pojken som kommer bli mitt första "kompis-barn".
Mitt första "kompis-barn", och jag ska skämma bort han mest av alla.
Bara för att jag kan, för att jag är mammas bästa kompis.

2009-04-23.



Jag och kära vännen Marie på vår student 2007.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh I know the feeling. Har varit nere hos Sandra hela kvällen och gosat med finaste Mira. Jag kan sitta med henne i knät i flera timmar och bara TITTA. Fantastiskt. Helt jäkla fantastiskt!

2008-11-16 @ 18:44:25
URL: http://aijlin.blogg.se/
Postat av: STINA SVARAR



elin: ja, du har fått ditt första komposbarn. Och i april kommer mitt. Förstår att du älskar det. Kommer jag med göra.

Att ha kompisbarn är nog en helt fantastisk grej. Att bara få älska och bli älskad av de små pyren!

Love! <3

2008-11-16 @ 23:03:44
URL: http://stinakoskijev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0