Jag drömmer om att vara fjorton år.

Vrååål. Tjat. Smäll i dörren. Bang!
Jag vill inte höra, vill inte lyssna.
Jag är fjorton år. Har tajta boxarlinnen från JC.
Play. Dunkdunk. Vrååål. Tjat. Högre volym.
Jag är fjorton år. Har mycket kajal från H&M.

Min högsta dröm är att bli vuxen.
Jag är fjorton år. Tycker jag är bäst.
Jag vill bort, bort från alla. Hatar alla.
Hatar mammas tjat.
Hatar pappas vrål.
Hatar min lillasyster.
Men mest av allt hatar jag Degerfors. Vilken håla.
Äckel håla.

Jag är fjorton år. Har drömmar.
Öppnar ett fönster, tänder en cigg. Röker. Cool, jag är cool.
Jag är fjorton år. Har precis börjat röka.
Vill vara vuxen. Ansvar, pengar, utan vrål, utan tjat.

Plötsligt, en dag. Sex år senare. Tanken slår mig.
Jag är vuxen.
Utan vrål, utan tjat.
Jag är tjugo år. Jag drömmer.
Om mammas tjat.
Om pappas vrål.
Om min lillasyster.
Jag drömmer om att vara fjorton år.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du haft en bra dag :)

Godnatt =)

2008-07-21 @ 22:48:01
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Stina svarar:

Sanna: Tackar som frågar. Dagen har vart fin. Hoppas du oxå haft en fin dag! :)

2008-07-21 @ 23:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0