You say what.

Hemma hos fjällen.
Jag har en slags orolig känsla i kistan.
Kan bara inte komma på varför.
Är lite som när man var kid och vaknade på julaftonsmorgon glad, men kunde inte komma på varför.
Skillnaden är att den här känslan inte är glädje och lycka för klapparna under granen... snarare tvärtom.
Jag kommer inte på min julafton. Vad har jag gjort/sagt/inte gjort/ångrar/glömt?!

Jag har funderat på allt. Otrogen? Nej ingen pojkvän. Bråkat med vän(ner)? Nej inte vad jag kan minnas. Gjort av med pengar? Jo visst, men inte mer än väntat. Glömt bort att jobba? Nej, kollat schemat. Har pluggångest? Nja. Ligger ju faktiskt ganska bra till. Legat med fel person? Jo, de har vi väl alla.. Men inte så det borde störa mig just idag. Bråkat med syster/päron? Nej, verkligen inte. Glömt bort någons födelsedag? Inte vad jag kan komma på.

Så vad i helvete har jag gjort/integjort/ångrar/glömt eller whatever. You say what.
Blir inte av med oroskänslan.
Har testat allt snart. Eller försökt testat allt.
En redig fylla skulle sitta på sin plats. Sväva in i dimman och glömma bort bekymmer (som inte ens finns).
Fan, jag låter som en riktig alkoholist. Kanske där skon klämmer?


Ring mig om du kommer på vad jag gjort/inte gjort/ångrar/glömt.

Puss så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0