Regnbågens alla färger.

Jag funderar på att ta en före-/efterbild på min lägenhet.
Det är olagligt att ha det så stökigt.
Jag borde fängslas med handklovar och sättas på en öde ö.
Tror dock att jag skulle lyckas stöka ner en hel öde ö inom loppet av en vecka i alla fall.
Jag är en periodare.
När det gäller allt.

Städning - superfint i ett par veckor, kläder i garderoben, diskad disk, tvätt-tider varje vecka. VS. Stökigt och skitigt som fan, kläder överallt, skitig disk sen en vecka tillbaks och smutsig tvätt sen en månad tillbaka.

Känslor - superglad, strålar som en sol, inga bekymmer kan tunga mig utan är en positiv jävel. VS. Deppig, nere och allmänt låg. Funderar ihjäl mig på små saker och tycker livet är skit.

Kärlek - förälskad i allt och alla. Allt med två ben och fina ögon. Upp äver öronen bettuttad och fäster mig för fort, för mycket. Träffar en ny kille varje vecka och blir kallad "veckans kärlek" av vännerna. Alla kommer på en gång och det brukar sluta i kaos. VS. Inte en kille på tusenmils sikt. Torrare än öken och allt känns hopplöst och jag är super singel. Botten singel. Inte ens botten, jordensmitt-singel.

Vänner - socialast i Sverige. Får hundra sms om dagen av folk som vill hitta på saker. Är inte hemma en sekund utan allt går i ett, fika/umgås/film/umgås och så vidare. Jag älskar vännerna över allt annat och visar det till 100 % varje dag, varje sekund. VS. Är lonelygirl hemmasittandes i soffan. Myser till det själv och är knappt online på msn, svarar inte på sms och allmänt onårbar.

Fest - festar järnet 4 dagar i veckan. Allt rullar på i en stor enda fest. Jag kan bli sugen på en öl när jag vaknar upp bakis från förgående kväll. Fullt ös medvetslös! VS. Medvetslös. Trött på allt. Alkohol. Folk. Krogen. Umgås hellre me vänner över en film än en platta bärs.

Jag är nog vad man kallar en färgglad person.
Fast skulle man göra en undersökning med 100 personer som jag känner skulle nog 88 av 100 säga att jag är en flygande studsboll med massa energi, strålar som en sol, stört förälskad jämt och kör fullt ös gällande alla kategorier.
Medan det ibland kan vara precis tvärtom.
Jag är en regnbåge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0